Reklamation och ångerrätt
Varumärken

Reklamation och ångerrätt

ÅNGERRÄTT

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman, med avdrag för returfrakten, tillbaka. Den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning och följesedel/faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske, ska bifogas.

Vi godkänner återbetalningen inom 1-5 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Därefter betalar Klarna tillbaka beloppet inom 14 dagar. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i ett specifikt tyg och färg. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs. varor med leveranstid längre än två veckor.

AVBESTÄLLNING AV ORDER

Avbeställning kan ske mot ersättning av 10 - 100 procent av ordervärdet beroende på vara och tidpunkt.

REKLAMATIONER

Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel, i så stor utsträckning som möjligt, innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, var vänlig kontakta oss. När vi mottagit giltigt reklamationskrav kontaktar vi dig för avhjälpande av felet eller översänder eventuella returkoder/fraktsedel. Vid retur av reklamerad vara står självfallet vi för returkostnaden.

TRANSPORTSKADOR

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens.

Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage - kontakta oss. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage (gäller DHL/Posten), så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

TVIST

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden är vår policy att följa de rekommendationer som nämnden utfärdar.